E-LEARNING

Slimmer werken voor therapeuten

Herken je het ook dat je zoveel tijd kwijt bent aan andere zaken dan je eigenlijke werk?
Dat je blij bent dat je aan het einde van de dag de patiënten hebt geholpen en je taken hebt gedaan?
Maar dat de volgende dag dezelfde workload weer op je wacht?
Vreselijk, want je krijgt geen stress van het werk wat je gedaan hebt, maar van het werk wat niet gedaan is.
In deze e-learning gaan we in op een manier om je werk zo te structureren dat je niet steeds harder gaat werken, maar slimmer.

Deze e-learning is goedgekeurd door ADAP voor 2,5 accreditatiepunten voor de beroepsgroepen: EN, NVD, NVH, NVLF, NVMBR, NVvO, NVvP, OVN, VvOCM

+/-2.5 uur
2.5 accreditatiepunten
ADAP-erkend
-

Leerdoelen

Aan het einde van e-learning heeft de deelnemer de volgende leerdoelen behaald:

Deel 1: Inleiding

  • 1. Deelnemer heeft kennis van wat er in deze e-learning aan bod komt.
  • 2. Deelnemer bepaald zijn persoonlijke leerdoel.

Deel 2: Begin bij jezelf

  • 1. Kennis over time-management binnen het werk.
  • 2. Inzicht in eigen planning en knelpunten.
  • 3. Kennis over hoe deze knelpunten op te lossen middels het gebruik van templates.
  • 4. Inzicht in hoe zelfdiscipline te verbeteren.
  • 5. Kennis over overlegmodel 5P.
  • 6. Deelnemer maakt een keuze welke tips men toepast tav voorkoming werkverstoring.
  • 7. Kennis t.a.v. het belang van het nemen van pauzes.
  • 8. Kennis t.a.v. de invloed van je biologische klok.

Deel 3: Kijk naar het werk

  • 1. Kennis over verspillingen in het werkproces
  • 2. Inzicht welke verspillingen er in eigen werkproces zijn.
  • 3. Kennis over 5S model om verspillingen op te lossen.
  • 4. Inzicht in welke verspilling de deelnemer zelf met een kleine actie kan oplossen.

Inhoud

Deel 1: Inleiding

  • Intro
  • Zelfevaluatie

Deel 2: Begin bij jezelf

  • Overzicht in je werk
  • Agenda template
  • Overleggen
  • Aandachtspunten t.a.v. werkdruk

Deel 3: Kijk naar het werk

  • Verspillingen
  • Voorkomen van verspillingen

Deel 4: Afsluiting

Praktisch

  • studiebelasting: +/- 2.5 uur
  • €75,-
  • 2.5 accreditatiepunten
  • toegekend door ADAP tot 15-08-2025 voor EN, NVD, NVH, NVLF, NVMBR, NVvO, NVvP, OVN, VvOCM
  • Ontwikkeld door Karin van Pelt-Dieleman en Rene Polle
  • certificaat bij slagen

Ervaringen


Ergolearning is met de E-learning ‘Slimmer werken voor therapeuten’ veelbelovend. De vermelde doelstellingen zijn, naast ergotherapeuten, ook nuttig voor onze doelgroep podotherapeuten. De doelstellingen spreken mij in ieder geval aan. Het is ook slim dat Ergolearning voor deze E-learning bij Stichting ADAP accreditatie heeft aangevraagd.
Zo motiveer je weer meer therapeuten voor deze E-learning.

En superhandige tips m.b.t.:
- Overzicht in je werk.
- Agenda template.
- Het 5P model van McKinsey.
- De 8 soorten verspillingen.
- Een kleine 5S actie voor het voorkomen van verspillingen.

Tevens leuk om de test te doen of je een ochtend of een avondmens bent! (Kost wel aardig wat moeite/tijd/ werk voor met als uitkomst 1 zinnetje dat je beide bent) En duidelijke en heldere filmpjes over, bijvoorbeeld verspillingen. Alle filmpjes vond ik goed en met goede voorbeelden!

Conclusie: De E-learning ‘Slimmer werken voor therapeuten’ is relevant een leerzaam voor allerlei soorten professionals, waaronder therapeuten, om effectiever en efficiënter te werken. Het geeft handige tool en tips en bevat heldere en duidelijke voorbeelden. De E-learning neemt niet veel tijd in beslag en ik ben zeker weer wat kennis rijker! Is goed in te plannen in de eigen agenda.

Lieke van Buuren - Podotherapeut (MSc.)
Heb je nog vragen?
Mail ons!
info@ergolearning.nl
Samenstellers
Karin

K. van Pelt-Dieleman, Inspireren en innoveren is mijn missie. Door mijn praktische vak als ergotherapeut heb ik een no nonsense mentaliteit en ben ik altijd samen op zoek naar oplossingen om het leven van mijn cliënten makkelijker en mooier te maken.

Mijn brein is een ideeënmachine en stopt daarom niet bij mijn cliënten. Met een achtergrond als gezondheidswetenschapper en ervaring met grote projecten innoveer ik ook organisatiebreed bijv. door symposia te organiseren, ROAST en Ideation sessies te faciliteren en mee te denken over hoe we onze zorg voor iedereen waardevol kunnen maken.

R polle

R. Polle: eigenaar van Buro Polle. Ik ben een ervaren continu verbeteraar, manager, trainer en facilitator.
Ik ben een regelaar & verbeteraar.
Ik regel het voor je, neem over of sta je bij. Of je nou een tijdelijke taak hebt, slimmer en niet harder wilt werken of advies nodig hebt. Ik ben je spin in het web of je luis in de pels. Of beide als je het aandurft.
Energiek en met humor zet ik je organisatie, evenement, team en medewerkers in beweging!

Ook interessant
artrose
Artrose en ergotherapie: introductie en interventie